Vingerafdrukken service UAE & Qatar
€ 112,00
Op verzoek van onder meer het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam verzorgen wij inmiddels ruim 20 jaar de vingerafdrukservice voor de private sector, bedrijven en diverse nationale en internationale overheden.
Discreet gelegen in het midden van Nederland
Uw gegevens worden na gebruik definitief verwijderd
Meer dan 120 positieve reviews
- Beschrijving
- Stappenplan
Beschrijving
Op verzoek van onder meer het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam verzorgen wij inmiddels ruim 20 jaar de vingerafdrukservice voor de private sector, bedrijven en diverse nationale en internationale overheden.
Het afnemen van vingerafdrukken is vaak onderdeel van formele procedures waar strikte regels gelden ten aanzien van de verschillende landen. De vingerafdrukservice van Van Kappel Security BV omhelst niet alleen het afnemen van de vingerafdrukken maar bestaat uit de begeleiding van het gehele traject voor zover dit gewenst is. Wij dragen zorg voor de juiste handelswijze bij de procedure die u dient te doorlopen tot en met de beveiligde verzending van documenten die op u betrekking hebben. Hiermee garanderen wij een unieke, zeer professionele aanpak met een persoonlijke benadering.
Van Kappel Security heeft ten aanzien van het bovenstaande de wettelijke verplicht gestelde vergunning van het Ministerie van Justitie en Veiligheid met nummer: POB1196
Het aanvragen van een Police Clearance Cerfiticate (PCC) uit de Verenigde Arabische Emiraten of Qatar is een klus welke wat tijd in beslag neemt en de juiste stappen en zorgvuldigheid vereist.
Hieronder zetten wij een kort stappenplan uiteen om de aanvraag van een PCC vanuit de UAE en Qatar op te vragen.
Wanneer je niet langer woonachtig bent in de UAE, dan mag je de vingerafdrukkaart gebruiken van het land waar je op dat moment bent en waar ze de vingerafdrukken afnemen. De vingerafdrukkaarten dienen een attest te krijgen van de UAE-ambassade in het land waar je bent. De regels voor het krijgen van een attest van de ambassade kan per land verschillen. Wanneer het attest van de ambassade is gezet op de vingerafdrukkaarten kan de online PCC-aanvraag gedaan worden op de website van Ministry of interior – UAE or op de website van Dubai police. Vervolgens moet de online aanvraag met de onderstaande documenten verstuurd worden naar de UAE.
Wat heeft u allemaal nodig voor de PCC-aanvraag:
– Vingerafdrukkaarten welke goedgekeurd is door de UAE/Qatar Ambassade in Den Haag
– Twee recente pasfoto’s
– Kopie van geldig paspoort
– Kopie van laatste UAE/Qatar visa
– Reden aanvraag PCC
Stap 1:
Wanneer u niet meer in UAE/Qatar bent verloopt het aanvragen en aanleveren van de documenten net iets anders dan wanneer u daar wel fysiek aanwezig bent. Laat uw vingerafdrukken afnemen bij een geaccrediteerd bureau waarvan u zeker bent dat u op een kantoor geholpen wordt en dat alle voorzorgsmaatregelen zijn getroffen. Het geaccrediteerde bureau maakt de vingerafdrukkaarten en de identiteitsverklaring voor u in orde.
Stap 2:
De handtekeningen op de documenten dienen vervolgens gelegaliseerd te worden bij de notaris. Het geaccrediteerde bureau maakt achtereenvolgend, na de afspraak voor het afnemen van de vingerafdrukken, een afspraak met de notaris in de buurt om beide handtekeningen te laten legaliseren.
Stap 3:
U heeft de vingerafdrukkaarten en de gelegaliseerde handtekeningen nu in bezit. Deze dienen ingediend te worden bij de rechtbank in Nederland, welke een verificatie uitvoert naar de legalisatie van de notaris.
Stap 4:
U krijgt de documenten terug van de rechtbank, deze documenten dienen vervolgens voor legalisatie ingediend te worden bij het Ministerie van Buitenlandse zaken.
Stap 5:
Wanneer u de legalisatie van het Ministerie van Buitenlandse zaken terug heeft kunt u een afspraak maken met de UAE/Qatar Ambassade in Den Haag voor de goedkeuring (attest) van de documenten voor de PCC-aanvraag. Wanneer de Ambassade de goedkeuring heeft afgegeven kunt u de vingerafdrukkaarten gebruiken voor de PCC-aanvraag in de UAE/Qatar.
Wat houdt een legalisatie in?
Een legalisatie is een proces waarbij de authenticiteit van documenten wordt bevestigd door internationale overheden en instanties. Wanneer u uw officiële documenten in het buitenland wilt gebruiken, dan dienen deze eerst gelegaliseerd te worden voordat de desbetreffende autoriteiten de documenten accepteren. Ieder land stelt zijn eigen eisen, afhankelijk van het type document en het doel waarvoor u het wilt gebruiken.
In simpele termen: Het legaliseren van documenten wil eigenlijk niets anders zeggen dan dat de handtekeningen op het document rechtsgeldig worden verklaard door een reeds officiële Nederlandse instanties. Documenten die door een notaris ondertekend zijn, worden gelegaliseerd via de Rechtbank, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en de desbetreffende Ambassade. Indien het land van bestemming lid is van het Apostilleverdrag, hoeft een document enkel een Apostille te ontvangen bij de Rechtbank.
* bron: www.cibtvisas.nl
Andere optie:
Mocht u bovenstaande stappen ingewikkeld vinden dan kunt u ook na stap 2 een tussenbedrijf inschakelen om de documenten te laten verifiëren en legaliseren bij de rechtbank en het ministerie. Een voorbeeld van een betrouwbaar en deskundig bedrijf in Nederland welke deze service verleend is CIBT VISA services in Den Haag. Wilt u gebruikt maken van de diensten van CITB VISA stuur dan eerst een e-mail naar ons. Wij hebben een directe link van CIBT ontvangen waarbij er een korting van bijna 50% gehanteerd wordt.
Afspraak:
Het afnemen van uw vingerafdrukken geschiedt uitsluitend op afspraak. Indien u van deze dienst gebruik wilt maken verzoeken wij u vriendelijk om hierboven een datum en tijdstip te kiezen. Op de volgende pagina vult u alle gegevens welke benodigd zijn in. Op de gekozen datum en tijd komt u langs bij ons op kantoor zodat wij uw vingerafdrukken kunnen afnemen. Wilt u liever op een later tijdstip uw gegevens invullen dan kunt u ook eerst een e-mail sturen naar fingerprints@vkss.nl om een afspraak te maken. We hebben uw ingevulde informatie een aantal uur voor de afspraak nodig om de vingerafdrukkaarten en de identiteitsverklaring in orde te maken.